Tegoroczny Dzień Edukacji Narodowej nauczyciele i pracownicy naszej szkoły mieli okazję spędzić w sposób wyjątkowy, bo na wyjeździe integracyjnym do Karpacza i Pragi, zorganizowanym według oferty przygotowanej przez Biuro Turystyczne PTTK Przemyśl.

W czwartek, 11 października, po uroczystej akademii, udaliśmy się w podróż, która przebiegała w bardzo sympatycznej i wesołej atmosferze, toteż droga, choć daleka, minęła nam dość szybko. Po przybyciu do Karpacza zostaliśmy zakwaterowani w pensjonacie „Pegaz”, gdzie czekała nas również smaczna obiadokolacja. Właściwe atrakcje tej wycieczki miały rozpocząć się w dniu następnym.

W piątek rano, po śniadaniu, wyruszyliśmy na spacer po Karpaczu, podziwiając to urokliwe miasteczko i odwiedzając ciekawe miejsca i obiekty. Jednym z nich jest Kościół Wang – świątynia zbudowana w XII wieku w miejscowości Vang w Norwegii, przeniesiona do Karpacza w 1842 roku przez króla pruskiego Fryderyka Wilhelma IV. Ciekawostką jest fakt, iż konstrukcja kościoła została wykonana bez użycia gwoździ. Wstąpiliśmy też na okoliczny cmentarz ewangelicki, na którym pochowani zostali m.in. poeta Tadeusz Różewicz oraz twórca teatru pantomimy Henryk Tomaszewski. Później udaliśmy się na Miejsce Anomalii Grawitacji, gdzie podobno grawitacja jest o 4% mniejsza. Mogliśmy zobaczyć, jak w miejscu tym samochód bez napędu toczy się pod górkę, a także jak pod tę samą górkę wtacza się butelka z wodą. W dalszej kolejności odwiedziliśmy piękny Dziki Wodospad na Łomnicy, by następnie rozdzielić się na dwie grupy. Jedna z nich pojechała do Cieplic, gdzie uczestnicy wycieczki mogli zrelaksować się w Termach Cieplickich, korzystając nie tylko z basenów, ale też ze strefy SPA. Druga grupa, pod opieką karkonoskiego przewodnika, udała się na górski szlak, zaś głównym celem uczestników tej wyprawy była Śnieżka – najwyższy szczyt Karkonoszy oraz Sudetów. Cel osiągnęliśmy - szczyt został przez nas zdobyty. Warto dodać, że podczas wędrówki mogliśmy podziwiać piękne widoki oraz posłuchać ciekawych opowieści naszego górskiego przewodnika na temat przyrody i historii mijanych miejsc. Ten dzień, tak pełen różnorodnych wrażeń, zakończyliśmy w naszym pensjonacie wieczornym bankietem przy muzyce.

Następnego dnia, w sobotę, po śniadaniu, wyjechaliśmy na cały dzień do Pragi. Tam, pod opieką przewodniczki, zwiedziliśmy najciekawsze i najpiękniejsze miejsca tego miasta, m.in.: kompleks Zamku Królewskiego na Hradczanach, Bazylikę Św. Jerzego, Katedrę Św. Wita, Złotą Uliczkę, Most Karola, Rynek z Ratuszem i Zegarem Orloj oraz Plac Wacława. Dzięki opowieściom naszej przewodniczki, którymi dzieliła się z nami zarówno w drodze do Pragi, jak i już na miejscu, mogliśmy wzbogacić naszą wiedzę na temat nie tylko tego miasta, ale i całego regionu – jego mieszkańców, historii czy geografii. Zgodnie z zasadą „coś dla ducha, coś dla ciała”, po zwiedzaniu Pragi, w czasie wolnym, mogliśmy popróbować czeskich kulinarnych przysmaków. Do Karpacza wróciliśmy na wieczorny posiłek.

W ostatni dzień naszej wycieczki, w niedzielę, także czekały nas ciekawe przeżycia. Po śniadaniu i wykwaterowaniu pojechaliśmy do Kowar, gdzie najpierw odwiedziliśmy Park Miniatur Zabytków Dolnego Śląska. Tam dowiedzieliśmy się, w jaki sposób powstają miniatury tych obiektów, wykonywane z niezwykłą, zadziwiającą wręcz precyzją i dokładnością. Pokrótce zapoznaliśmy się również z dziejami poszczególnych zabytków, których miniatury podziwialiśmy. Następnie udaliśmy się do Kopalni Rudy Uranu
„Podgórze”, gdzie zwiedzając turystyczną trasę podziemną, poznaliśmy historię kopalni i różnorodne ciekawostki z nią związane. Mimo „pogróżek” przewodnika, że zostaliśmy tam podstępnie zwabieni do pracy i będziemy wypuszczeni dopiero za trzy tygodnie, udało nam się wyjść stamtąd po upływie nieco ponad godziny. Po tych emocjonujących wrażeniach udaliśmy się na obiad, po czym wyruszyliśmy już w drogę powrotną do Przemyśla. Nasza wycieczka była pełna bardzo różnorodnych atrakcji. Udział w niej był dla
nas połączeniem przyjemnego z pożytecznym. Zobaczyliśmy wiele ciekawych miejsc, zdobyliśmy sporo nowych doświadczeń, wzbogaciliśmy wiedzę o interesujące informacje. Taka forma wycieczki sprzyjała relaksowi i odpoczynkowi, a także większej integracji naszego grona. Tegoroczny wyjazd do Karpacza i Pragi na pewno na długo pozostanie w naszych wspomnieniach.

Dorota Pansewicz

Zapraszamy do obejrzenia FOTORELACJI z wyjazdu.